fredag 8 maj 2009

Tårar rann, varför ska barn behöva bli så sjuk.

En vacker, lekfull och helt vanlig 1,5 åring....
... Victor, en pojke som skulle ha livet framför sig....

Jag läste om lilla Victor 1, 5 år som dog i cancer den 14 april. När jag läste den artikeln rann tårarna ner för kinderna. Varför? är frågan många ställer sig. Ett litet barn, varför? JAag kan inte förstå varför dom inte kunde få ta hem lillen kan man inte ändra på regler och bestämmelser ibland, vara mänsklig. Ville dom låta han somna hemma skulle dom ha fått det, en sista önskan i en sån sitation ska genomföras tyckar jag. En ändrig måste ske, så här ska det inte vara.

När man har barn i samma ålder känns det ännu värre man tänker in sig i sitautionen.
Jag missade programmet sjukhuset i veckan men jag ska kolla om det är repris jag vill så gärna se det Är det någon som vet?

Läs artiklarna om lille Victor och uppskatta din dag och din situation, för värre än så kan man väl inte må, att se sitt barn vara så sjuk och sen att mista sitt älskade barn.

Här är länkar till artiklar om lille Victor:

*http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article5067182.ab

*http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4907940.ab

*http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4894735.ab

*http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4888862.ab



Den vackraste bloggen just nu är Victors familjs blogg Den starkaste stjärnan.


Man ska uppskatta sin dag och vara lycklig för vad man har. Leva som barnen i nuet.

Till Victors familj, ni hade en kämpe till son, En pojke många kommer minnas, jag glömmer honom inte efter att ha läst om hans och er kamp. Kämpa vidare.

4 kommentarer:

henrik@team8.se sa...

Hej..

Du kan gå in på www.tv3.se och se de i efterhand

Man blir berörd när jag oxå har en son som är snart 3 år och en dotter på 15 månader..

Henrik

Karin (Albins mamma) sa...

Usch vad hemskt det är. Du har rätt, det ska fan inte få vara så.

Jag tror att alla veckans avsnitt av sjukhuset brukar visas på Lördagar, tidigt på dagen...

Anonym sa...

Ville bara säga att om du vill se avsnitten (dom tre som sänts hitills) så finns dom på www.tv3.se

MVH Martin

Fangoria sa...

Tror inte avsnitten går i repris men att du kan se dem på TV3play på datorn!
Pöss.