onsdag 1 juli 2009

Är det sant?

Är det verkligen redan 1 juli.... herregud! Lilleman är nu 1 år och 10 månader, stor killen man märker att talet börjar släppa mer och mer.
Igår kväll plockade jag ner en del som vi ska ha med till stugan. Lika bra att lägga i det som ska med eftersom annars glömmer jag hälften. Men en del av det härliga med vår stuga är ju att den ligger så nära, 7 minuter från stan. Helt perfekt, tror det är ca 2 mil på E4 innan man är där.
Ihelgen kommer mormor och Sticcan igen, kul. Vi ska fixa och dona stakek ska upp och blommor ska inhandlas.

Igår for Daniel och hämtade sin farfar och tog ut honom till stugan han var så inponerad av trädgården, han tyckte den var så vacker och planerad gott omdömme av en skicklig trädgårds mästare. Daniels farfar Thure är en underbar man med ett stort hjärta han var en av de första jag träffade i Daniels familj då jag och Daniel blev ett par 11 år sen, han och Elsa (Daniels farmor) är blande de underbaraste jag vet dom tog mig som en i familjen direkt och fick mig verkligen att känna mig omtyckt. Tror inte det gick lång tid efter vi träffats innan farmor Elsa började önska sig barnbarns barn men då Molly kom hade hon blivit dålig och hade ingen ork kvar att leka och busa som hon ville. Elsa var en arbetsmyra, som en ung tjej i en äldre kropp alltid med glimten i ögat. Ni som vet vilka dom är vet vad jag menar, eller hur Johanna? Visst är din farfar och farmor bäst?!

Imorgon ska vi iväg och inhandla bambu väggen och några kopplingar till vatten slangen och en STOR studsmatta med skydds nät till barnen, dom ska få den av sin morfar, gissa om jag kommer hoppa =)

Nä nu ska jag väcka barnen och sen ska vi mot dagis och jobb.
HA EN TOPPEN DAG!

2 kommentarer:

syster sa...

Jag har internet nu så jag kan skicka över bilder.
E d ok om jag kommer ut till er på lörd eller sönd?

Anonym sa...

hej jag blir så sugen o få komma o hälsa på er i stugan snart!!! Kram