onsdag 28 januari 2009

På tal om rutin...

...kvällsrutin. Fick en fin kommentar om att få barnen att sova i egen säng. Testade den metoden med sängen i vårt rum ett tag och det fungerade direkt med Mollsan men och hon sov i sin säng i vårt rum ett tag men vart sen förkyld eller något sånt och då var jag svag...och sen var vi tillbaka men blir nog den metoden kanske i framtiden igen. Mollsan hade en period då hon så gott som varje natt spydde (hennes mage klarade inte av mat/välling på kvällen och så blev det som en rutin i kroppen)jag blev då orolig och var hos läkaren med henne och till slut ringde jag en barn psykolog och fick också då detta tips om att ta in sängen till vårt rum och bryta Mollsans nya dåliga rutin och som sagt det fungerade. Nu förtiden går nätterna toppen men hon äter bara middag och kan som högt ta en lite macka och lite mjölk innan nattning men allt fungerar toppen nu. Dom trodde omställningen i livet med syskon och en magsjuka, utvecklingfasen och att magen inte pallade för mycket på kvällen var det som gjorde att denna spy rutin kom. En sak som är skönt är att jag hört många nu efteråt som gått igenom liknande faser.

Peppar peppar ta i trä...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo ska byta påse nu, ha beställt likadana påsar åt pojkarna nu när dom har syskonkärran. Didde han åker fortfarande vagn & kommer nog fortsätta med det ett tag :) Bekväm han :) Sen om man tar bugaboo:n nångång när man bata ska göra nät snabbt så utbrister han: Men mamma, vart ska jag sitta!? Sötnöten :) Så här blire syskonkärran ett tag framöver :)