torsdag 29 januari 2009

Såg på Oprah igår...


... (ja, ibland fastnar man där...det är ofta gripande hisotrier) Igår var ett sådant tillfälle som jag fastnade det handlade om "USA's mest hatade mamma..... Hon skulle köra sin yngsta dotter på 2 år till dagmamman. Men hon var alldeles för tidig. Hon hade stressat många gånger och denna morgonen stressa de också. Hon hade god tid på sig så hon åkte till affären för att köpa munkar. Hon åkte till sitt jobb som lärare på en skola. Hon satt o prata om hennes barn på jobbet. Efter 8 timmar kommer hennes arbetskamrat och säger att ditt barn sitter i bilen. När hon kommer ut till bilen, så var dottern död. Hon hade dött av värmeslag. Huden hade flagnat av. Hon gick inte att rädda.

Hur kan man stressa så mycket att man tappar det minnet... mina barn kommer först jag ska ALDRIG stressa så, är jag så stressad så skiter jag i jobbet får komma lite sent barnen ska lämnas i något så där lugn och ro så dom inte känner sig inkastade. Men jag är OFTAST väldigt tidig med lämnande, eller ska vara jag vill ta det lugnt på jobbet innan mina klipp kunder kommer.

Jag har svårt att förstå mamman men antagligen måste hon vara sönder stessad eller sjuk på något vis, man borde ju efter någon minut komma på sig att men glömt... jag har svårt att förstå detta men jag är inte hon och man kan inte klandra någon när man inte vet mer. Pappan i familjen klandrade aldrig mamman han sa att det kunde lika väl ha hänt honom...?!?...
Jag och Daniel diskuterade kring detta och han skulle aldrig förstå något sånt, och jag hade inte kunnat leva med en sån sak... Gu vad hemskt. Tänk att bara det där hela sitt liv... tungt.

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Oh shit vad hemskt, har inte hört om det...Var mamman med på Oprah?

Maria sa...

ja... det var hon som berättade allt