tisdag 17 februari 2009

Bygglov...

Nu sitter vi och kikar på Bygglov, jag gillar den typen av pogram. Favoriten är "Arga snickaren" jag gillar hans raka stil. Och på andra plats ligger "Roomservice" Men Bygglov är också bra.

Skulle fota en bild på den nya frisyren men kamerans batteri var slut så det kommer imorgon med Hannas hår... =)

Jag har haft sprängande huvudvärk sen jag kom hem från jobbet och det släpper inte. Har tagit dubbel ipren men knappt något bättre än, mår så illa av värken. Imorgon måste jag komma ihåg att dricka har högst druckit 2 dl på hela dagen, inte bra eller hur?! Imorgon blir det mer dryck måste ta en flaska och ha på jobbet så jag kommer ihåg att dricka.
Jag har alltid varit super dålig på att komma ihåg vätska men nu ska jag ändra på det.

Imorgon blir det dagis skjuts och så ska jag se om jag ser min vän Hanna som slutar jobba när jag är på väg till jobbet. Hon har jobbat natt och har inget körkort så hon är hurtig och promenerar hem. Men imorgon ska hon till mitt jobb kl 11:45 och vara hår modell så hon hinner inte sova så mycket men kör jag hem henne vinner hon några minuter. Så vi får hålla tummarna hon kommer iväg tidigt från jobbet så vi möts.

När jag kollar på tvn får man sån lust att renovera upp ett gammalt hus till mitt eget, men jag och Daniel är inte såna som ska ta på oss något sånt. Vi vill att det ska bli klart innom en snar framtid och få njuta av livet och mysa på. Man måste ha renovering som intresse om man ska göra ett sånt stort objekt. Vi fortsätter med våra små renoveringar, och i drömmarna kanske det blir ett nybygge någon gång i framtiden...drömma kan man ju och ska man ju till slut slår det in.

Vi hade funderingar på att bygga så sent som i sommras och gjorde ett besök på Älvsby Hus fabrik i Älvsbyn. Men allt kändes inte 100% som vi ville och då lades det på is, och det var rätt känns inte som det är läge just nu i lågkonjuktur osv. Och sen trivs vi så bra i vårat radhus, lagomt för oss nu och vi har ju nästan renoverat allt, och så har vi lagomt med ute del (lite att skotta och lagomt att spinga på). Men som sagt man vet aldrig.

Nä nu ska jag se slutet på Bygglov och sen ska jag möta duschen och sen sängen och bli kvitt min huvudvärk!

Sov gott!!

Inga kommentarer: