fredag 20 mars 2009

I natt har jag...

...sovit som en prinsessa i vår ren bäddade säng. Senaste dygnet har vi tvättat ca 6 maskiner tvätt, i vanliga fall är det en maskin per dag men med dessa sjukor så tvättas allt, sängkläder,handdukar och en drös med kläder. Vi sanerara bort sjuk bakterierna.

Idag är båda mycket piggare, har Mollsan en magsjuke symtom fri dag idag så ska hon till faster och Alma imorgon kväll och ha tjej kväll =) Hon var så lessen när jag i förrgår sa att det inte går när man har magsjuka men nu ser denna magsjuka ut att ha passerat snabbt förbi. Håller tummar och tår =)

Hoppas morfar orkar sitta hos mina små en sväng idag igen, när jag är hemma med dom och Daniel har lång veckan så behöver jag få andas själv en minut för att orka med dom hela tiden. Dom är helt underbara men ibland är dom på högvarv när jag är på lågvarv...ni som har småttingar vet vad jag menar. Morfar brukar kunna vara med dom ett tag men efter allt han varit igenom på senaste tiden (sjukhus sjukan, amputering, stroke....å allt) ser man att han inte orkar lika mycket som förr men han vill lika mycket om inte mer.

Nu luktar det Robin skit här så nu är det bytar dax och hänga tvätt dax.

Inga kommentarer: