lördag 14 mars 2009

Ny vagn och sjukhus

...hämtade vagnen, den är helt underbar. Den var smalare än min Brio Sing mellan däcken. Lätt och enkel. Men väldigt låg, jag är ju van vid att ha Robin högt upp och inte behöva böja mig ner så mycket men det var verkligen skilland i denna vagn.
Nu måste jag fixa någon sitt dyna så vagnen håller sig fin länge.
Handlade mat innan vi for hem och i bilen fick lill gossen en riktig astma attack, jobbigt.

Vi åt god middag som Daniel lagat, peppar biff och morötter och "potatis bollar". Mums! Sen satt vi och pratade en stund. Sen tyckte vi att Robin blev sämre och sämre i astman så vid 18 ringde jag primärvårds jouren och sen for vi in. Vi vart där länge han fick andas in 2 ggr och ta blodprov och feber. Vi kom hem strax efter 20. Robin var helt slut men adrenalinet han andades in hjälpte och sen sa docktorn att vi skulle ge honom bricanyl hemma och vet ni vad...han sov hela natten! Men några få host attaker. Vi får hoppas vi slipper åka in idag, gillar inte sjukhus. Mollsan var med mig och Robin in igår hon tyckte det var så spännande.

Nu ska jag se om inte min sambo vaknar snart jag är så frukost hungrig....
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: