söndag 15 mars 2009

Oturs morgon och melodifestival

Otur...minst sagt. Jag skulle göra välling till barnen och vällingen har vi i en plast behållare. Den välte och när jag lyfte upp den följde kaffe kannan med 6 koppar med och en hade jag kaffe över hela bänken i köket och skåp luckorna och golvet och i skåpen.... torka och städa var vad min morgon. Det roliga är att sekunderna innan tänkte jag "Vilken mysig morgon, kaffet är klart barnen myser i soffa"...haha.
Men nu är kaffet borta och nytt kaffe är bryggt och barnen har drukit välling.

Igår så på Melodifestivalen, katastof....Varför den där skit låten? Jag gillade den inte. Hellre "Snälla Snälla" men helst "Moving on". Jag hoppades på den sist nämnda och "Love love love". Men Agnes fick ju nästan inga röster.... Tråkigt. Hur kunde "Moving on" bara få 12 p av svenska folket?! Ja, ja ...jag brukar inte få min favorit som vinnare ofta så. Det spelar ju ingen roll egentligen men det hade varit roligt när mna kikade på programmet.

Robin har börjat bli lite piggare, peppar peppar ta i trä. Inge mer akuten än så länge. Han hostar och hostar men det går att ha kontroll på med medicinerna vi har hemma.
Tills tisdag måste han va helt pigg, helst ikväll så han får vara pigg hemma en dag så han inte drar på sig något nytt direkt. Jag ska ringa och rådfråga läkaren så det är ok att han går på dagis på tisdag eller vad dom anser.
Idag blir det en lugn dag, med mys. Måste iväg och posta ett brev men annars är det vila och tillfrisknande som gäller i vår familj.

Nu ska jag spana på lite bloggar.

Inga kommentarer: