söndag 19 april 2009

Bilder från vår sjukhus vistelse...

Här är en liten bild serie från min och lille Robins sjukhus vistelse. Vi hade tur så Mollsan och pappa Daniel kom varje dag till oss!

Robin inhalerar den enda gången med masken som det gick bra utan panik och skrik, kan bero på att det var vår favorit syster Anita som var med. En underbar människa som gjorde vistelsen på sjukhuset bättre! Tack!

Alma, faster, farfar och farmor var på besök den 13/4. Och på andra bilden inhalerar Robin med Anita.

Robin sov lungt och helt plötsligt började han krypa i sömnen och satte sig sen ner och sov sittandes, sen kom en hemsk host attack. Han kände nog på sig att det var trångt i halsen och mådde bättre av att sitta.

Lego bitarna flög omkring i rummet. Något att aktivera gossen med sen kom syster och hälsade på och lekte med honom och myste med mig =) Vad jag saknade henne när vi var där!!!

Här inhalerar han med "maximen" den fungerade bättre i den fick han Adrenalin och Ventolin och med den andra med mask inhalerade han slemlösande. Var tvungen att fota honom när han var duktig dels för att då var han ännu duktigare när jag sa att jag skulle fota han så pappa fick se hur duktig han är och dels för att jag var så chockade att jag inte behövde tvångshålla honom. Jag var så stolt och det känndes så bra när jag slapp tvångs hålla honom, ni ska veta att tårarna hölls och hålls tillbaka varje gång jag måste tvångshålla honom och se hur rädd han är för andnings maskinerna i mitt huvud går tanken hela tiden "det är bra för honom".

Favorit sysslan var att ta på sig skorna och mössan och traska omkring i rummet. På andra bilden ligger gossen i vagnen och myser.

Min tårta och kaffe som jag fick av mormor/mamma och Sticcan och min familj. Älskar er alla, ni är UNDERBARA!!!! TACK FÖR EN FIN FÖDELSEDAG.

Lill gossen i sjukhus kläderna....stackaren där har han hög feber men skorna dom orkade han ta på =). Det var vi som kamperade ihop på sjukan, jag, Robin och tidningar....och....

...Byggare Bob 6 olika filmer...VILL INTE SE MED BYGGARE BOB just nu!

1 kommentar:

Karin (Albins mamma) sa...

Söta ungar! Vad duktig han var som inhalerade..