lördag 25 april 2009

Lite nostalgiskt underbart

Robin sitter som förtrollad framför tvn nu när det är Rorri. Han gillar verkligen den bilen =)
Mollsan ska ta ner en teip bit (vi har gjort en ned räknings kalender i form av teip med text) nu sitter där bara två bitar kvar, bara en kvar till kalas biten och två till 4 åre biten.

Herregud hon är 4 år snart, tyckte det var nyss hon kom till oss, en av mina två underbaraste dagarna i mitt liv. Den 27 april 2005 när Molly föddes kan man sammanfatta i några ord, *lycka*, *kärlek*, *chock* och *oro*.
2 månader förtidigt 20 min efter första värken, i speed fart från bb (var inlagd pga tidig vatten avgång) till förlossningen, enorm smärta och sen sa det plopp, jag såg en baby och fick sen ett kort och sen var hon påväg upp på prematuren och jag väntade in Daniel. Sen skyndade han sig upp till lilla M och träffade henne och bytte på henne och sen kom han till mig och sa att han sett det vackraste som finns. Sen gick vi upp (vägrade ligga i en timme som domm sa till mig, dom körde upp mig i sängen och sen gick jag in till min underbara dotter och vi bestämde direkt att det var lilla Molly den vackraste lilla flickan vi sett, vår underbara dotter. Min/vår stora kärlek!
Hon var liten men ändå så stark, kunde inte hålla värmen och inte äta så vi sondmatade henne en vecka sen släppte det och hon åt själv. Stark, envis och kärleksfull det är Mollsan det från första stund.

När R kom var det en väntan innan han kom, trodde han skulle komma förtidigt han med så från v 31 VÄNTADE jag/vi men v 39 kom han. Då kände jag att det var på gång vid 21 kände att något var annorlunda och strax innan 02 hade jag några svaga värkar vid 04 var det riktiga värkar. 05 kom vi in i förlossnings salen och då började det o5:40 kom min andra chock i livet, R som vi innan "visste" var en flicka hade snopp.... Den dagen sammanfattas i *äntligen*, *Kärlek*, *chock* och *lycka*. Ínnan när jag visste att det var en tjej var det precis det jag ville ha och när jag blev chockad och världen kastades om och R var en kille så var det ju det jag alltid hade väntat på. Den vackraste lilla gossen. Vi var så förälskade direkt. Ett utryck som min vän Lina använt en gång passar bra in på Robin, mitt hjärte godis! Robin är en kärleksfull, envis och fösiktig liten gosse

JA, där vart vi nostalgiska =)

Nu ska jag fixa iordning mig. Strax innan 09 kommer ju mitt sällskap till bytardagen och Alma kommer till sina kusiner.

Inga kommentarer: