tisdag 21 april 2009

Våren=ENERGI!!!

Inatt kände jag mig alldeles mörbultad i kroppen efter fönster putsandet igår, man står som en krok och sträcker sig om vart annat. Imorse sov R till halv 7 sen vart det välling och sen hoppade vi in i bilen och körde M till dagis. Alla fröknar frågar efter R, vet ej hur många gånger jag har berättat att han legat på sjukhus och nu är "sjukskriven" med astma och lunginflamation. Men nu hör man att den håller på att släppa för den värsta slem hostan är borta nu är det mer "astma" hosta bara.
Härligt att komma in i köket imorse, och se mina ny putsade fönster som ger in så mycket härligt vår ljus.
Igår fick vi ett till "JA" till Ms kalas, det är så kul när många kan komma!
Idag ska jag prata med D om vi ska ta fram ute möblerna så jag kan tvättsa och fixa med dom när R sover. Perfekt att få någon ordning till kalaset ifall vi har tur med vädret.
På listan idag står:
*Vika tvätt och lägga in i garderober.
*Städa Ms rum.
*Städa toaletten.
*Rensa bland poslin och sånt.
Har sån energi nu när man är tvungen att vara hemma med R och sen ger alltid våren mig en kick! Det är härlig!
Jag saknar min vän Hanna det är länge sen vi kunnat göra något ihop. Någon av våra barn eller vi vuxna är alltid sjuk eller så jobbar vi. Nu måste vi komma på en dag och hitta på något! Kanske valborg?!

1 kommentar:

Fangoria sa...

Hej!
Saknar dig med!!! Ja, jag tror jag är ledig på valborg, det vore kul att göra nåt då!
Som det ser ut nu kommer vi oxå på kalaset, vi verkar vara friska *ta i trä*!!