söndag 17 maj 2009

21 platsen var väntad!


Då var det Dora igen...
God morgon!
Sovit som en sessa, vaknade till en gosse som pratade och sjöng i sin säng, härligt att vakna till det ljudet istället för skrik och gnäll. Och ett annat + var att klockan var inte 04 utan 06:30 vilken LYX!

Sen vart det till att snabb spola Eurovision song contest 2009 för att se vem som vann. Ovanligt öst lands fattig pris pall etta Norge, tvåa Iceland och trea Azerbajdzjan med svenska Arash. Marlenas 21 plats var väntad, ingen favorit från min sida.
Har som sagt snabbspolat och lyssnat lite på några bidrag så jag kan inte säga vilka jag gillade och inte gillade men kul iallafall att ett nordiskt land vann, grann röstningen och omöjligheten för nordiska länder att vinna var inte sann alltså.

Bild lånad från www.svd.se

Nu myser jag och barnen i soffan framför Pippi på Söderhavet och väntar på att Daniel ska vakna sen blir det frukost och promenad tror jag, vi ska och kolla på grodyngel som vi hittade igår. Mollsan tyckte det var så spännande att se, själv tyckte jag det såg lite åkligt ut... som gelé ögon....

Nu ska jag spana i bloggar, ha en mysig morgon!

Inga kommentarer: