fredag 3 juli 2009

Det var som vi anade...

...HALSFLUSS!
Lillan var så duktig hos dokton, gapade och gjorde precis som han sa.
Hon fick pencilin så nu är första dosen tagen och hon sover sött i sin säng. Jag passar på och städar när jag väl är hemma, jag vill ha städat hemma innan vi flyttar ut i stugan då är det mycket härligare att komma hem sen när hemmet luktar gott.

Jag och Mollsan kutade in på Lidl och köpte ett stort paket glass det är ju lätt och lindrande att äta när man har halsfluss. Men sen snabbt hem hon orkar inget hon är så trött och sen är det ju smittsamt...stackars de andra om hon hostar på dom =/. Man ser ju hur smittsamt det är eftersom Daniel träffade Mattias och Kiron och tog antagligen ham bakterierna till Mollsan så vi håller oss här men imorgon em. när två dagars dos är i kroppen minskar ju smitt risken kolosalt och orken ska återvända sa doktorn. Mollsan valde nya tandborstar för dom ska ju bytas ut när man ha halsfluss och då allihopa eftersom vi har borstarna i samma kopp.... vi andra vill hålla oss friska.

Men nu ska jag återgå till städandet så jag är klar när jag ska hämta hem lill gossen!

Kram på er...

3 kommentarer:

marajka sa...

jasså hon med, Vi va med Dane på blåsippan kl 10oo vi med ( sammanträffande =) Han hade oxå halsfluss :/ huga huga!!

marajka sa...

Jasså hon med? Vi va me Dante 10oo på blåsippan vi med, sammanträffande =) och han hade oxå halsfluss :/ huga huga! Krya på er iaf eller henne :)

Malin sa...

Skickar över bilderna på Emma ikväll eller under dagen!