tisdag 27 januari 2009

Lite nostalgi =)

Så kul... en person som känt mig sen jag var baby hittade mig här =) Min pappas kusin Lena, hon har också en baby en liten Viggo så bedårande. Så nu har jag hittat en ny blogg som kommer tillhöra de dagliga =) http://enligtlena.blogspot.com/

Gick tillbaka till september i hennes blogg och spanade på bilder, så kul och se hennes syster Lisa (för mig, hon heter Elisabeth) och hennes familj....hennes små bebisar (för mig) är stora nu minns ej åldrarna men kring 18... länge sen de var bebisar ;). Mina kiruna resor när jag var yngre spenderade jag stora delar hos dom.

Måste berätta någon komiskt: För 2 år (något sånt) när jag var uppe hos min farmor fick jag lust att hälsa på Lisa med familj. Jag ringde dom och Lisas sambo Anders svarade och jag fragade: "Är Lisa hemma?"...och fick till svar "Här finns ingen Lisa, tyvärr". Hon kallas inte så av så många märkte jag och det var länge sen vi setts (flera år) så han tänkte inte på det. Men jag sa Elisabeth sen och då förstog han...och skrattade =)

Jag skulle vilja att mina barn fick vara med om de mysiga stunderna som jag hade när jag var liten och var i stugan i Soppero. Det första jag gjorde var klev ur bilen och sprang till Lisa och Lena och spenderade så gott som all vaken tid där mysigast var i deras lilla lekstuga där vi lekte...=).
Nu förtiden är det inte den där levande mys stämningen i Soppero , kan ju bero på att man inte är barn.

Klart med nostalgi.

2 kommentarer:

Lena sa...

Haha! Det är nog bara du och din syster som kallat henne för Lisa, så jag kan förstå om Anders inte hängde med.

Njae, Soppero är inte riktigt som förut. Dels är man ju äldre själv och ser allt på ett annat sätt och dels är det ju många som försvunnit. Men rätt mysigt är det ändå. Min plan är att tillbringa en del av mammaledigheten där med Viggo i vår och sommar (får väl se om det blir av...) så hoppas att vi ses där!

Lena sa...

Förresten; Emelie är 18 (fyller 19 i april) och Rasmus är 15 (men blir 16 i mars).