tisdag 24 mars 2009

Fynd och vår dag




Efter jobbet idag var jag inne på Erikshjälpen och hittade två böcker jag viljat ha till barnen. Boken "Karies och Baktus" som jag nämt i bloggen och sen boken "Historien om någon". Båda böckerna är nostalgi. 8 kr/st perfekt när barnen inte är försiktiga med dem.
Robin var på barnmottagningen idag, lite röd i ena örat men ingen öroninflamation...än... Blev inge medicin men blir han sämre så ska vi tillbaka. Läkaren vill att vi ska försöka slippa pencilien när han redan har så pass dåligt imunförsvar, vilket ju är bra att man hoppar över det så länge set går. Dom trodde att det han hade inatt var krupp och inte astman för lungorna lät rätt bra idag. Nu håller vi tummarna att lill gossen blir piggare.
Mollsan har varit på dagis. När jag kom hem sa hon "Mamma kolla i min jack ficka jag har en massa presenter till dig där" Hon hade ritat jätte fina teckningar =) Hon är så duktig.
Nu väntar vi hem min sambo hanär och tränar och sen ska vi käka, vi här hemma är sååå hungriga. Sen blir det mys kväll...

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vad roligt att du hittade boken Karius och Baktus, just som du sökt efter!!! =)

Lena sa...

Boken om någon var en stor favorit hos mig när jag var liten. Om inte min finns kvar ska jag definitivt köpa den åt Viggo!

Anonym sa...

Historien om någpon älskade jag när var liten...verkligen nostalgi..