torsdag 26 februari 2009

Mat ljuvliga mat




Detta är jag sugen, ungs stekt lax...mums.
Det var länge sen, hos mamma och Sticcan sist, hoppas moster kommer nästa helg, för då blir det en visit dit och förhoppningsvis Stigs underbara mat, skulle inte säga nej till en god middags inbjudning av dom ;)

Ett par vänner till oss bjöd oss på middag och då hade killen gjort en underbart god kall sås till laxen, så god. Vill ha receptet men det håller dom på =)

För denna middag idag skulle jag kunna skippa en mix påse för dagen ;)

Men strax är det dax för en påse till... lite enformigt är det allt. Till och med en knäcke macka utan något på ser såå gott ut nu.
Men jag fortsätter.

(Många säger banta inte men det är inte det jag gör, eller ja delvis men jag vet ju att man går upp mer än ner men jag gör detta mer som en skjuts för att förändra sina matrutiner och ta bort det där onödiga suget man får varje kväll, under mamma ledigheten har det blivit mycket mys mat.
Så på måndag är det mindre portioner och gott ibland. Och sen kan man äta nyttigare och mindre och tillåta sig äta extra gott och nått gotta på lördag och ibland vid vissa tillfällen.)

Inga kommentarer: